Wydatki na promocję firmy - Dodatek nr 17 do Przeglądu Podatku Dochodowego nr 22 (454) z dnia 20.11.2017
Wydatki na promocję firmy
Szczegółowy spis treści
1. Napoje i słodycze serwowane na spotkaniach promocyjnych
Spółka w celu promowania sprzedawanych towarów organizuje spotkania promocyjne służące zapoznaniu potencjalnych klientów z właściwościami i sposobami używania tych towarów. Uczestnikom spotkań zapewniane są napoje (kawa, herbata) oraz drobny poczęstunek (ciastka, cukierki). (...)
2. Wydatki na rzecz przyszłego kontrahenta
Spółka z o.o. czyni starania, by wprowadzić swoje wyroby na rynek dalekowschodni. Zaprosiła przyszłego kontrahenta na rozmowy w siedzibie firmy. W rozmowach oprócz przedstawicieli spółki i kontrahenta uczestniczyły osoby trzecie (m.in. tłumacz i adwokat). Kontrahent przyjechał (...)
3. Występ artystyczny na spotkaniu biznesowym
Spółka z o.o. zorganizowała konferencję dla kontrahentów. Celem tego spotkania było promowanie produktów spółki. Spotkanie uświetnił koncert. Czy koszt tego koncertu spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
(...)
4. Upominki niezawierające logo
Kontrahentom, którzy w grudniu dokonają zakupu w naszej hurtowni, zamierzamy wręczać upominki, na które będą składały się kalendarze oraz kawa i słodycze niebędące przedmiotem obrotu w ramach naszej działalności. Wartość takiego upominku nie (...)
1. Wydatki na reklamę przyszłej firmy
Podatnik w grudniu 2017 r. rozpocznie prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, z której dochody będą opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Wcześniej, tj. w listopadzie 2017 r. zamieścił w internecie reklamę swojej przyszłej firmy. Czy poniesione na ten (...)
2. Odzież służbowa pracowników oznaczona logo
Spółka prowadzi działalność handlową, której przedmiotem jest m.in. sprzedaż odzieży oznaczonej firmowym logo. Pracownikom zatrudnionym w placówkach handlowych zamierza zamówić stroje służbowe z takim logo. W ten sposób chce promować swój znak (...)
3. Konferencja prasowa promująca nowy produkt
Spółka z o.o. zorganizowała konferencję prasową dla dziennikarzy, podczas której promowała nowy produkt. Po konferencji dziennikarze zostali zaproszeni na poczęstunek do restauracji. Czy koszty takiego poczęstunku można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
(...)
4. Moment ujęcia w kosztach wydatków na usługi reklamowe
Spółka kupiła drogą elektroniczną usługę reklamową od zagranicznego kontrahenta. Otrzymana z tego tytułu faktura wystawiona jest z inną datą niż data wykonania usługi. Za usługę wykonaną w październiku 2017 r., fakturę wystawiono 6 listopada (...)
5. Organizacja zawodów sportowych
Firma z branży handlowej (działająca w formie spółki) zamierza organizować zawody sportowe. Będą to imprezy zarówno o charakterze otwartym, tj. z udziałem nie tylko pracowników, ale także osób spoza firmy, jak również imprezy zamknięte (...)
6. Ustalenie jednorazowej wartości świadczenia przekazanego w ramach promocji firmy
W ramach promocji firmy przekazaliśmy losowo wybranej klientce biżuterię, na którą składał się naszyjnik o wartości 150 zł oraz kolczyki o wartości 100 zł. Czy dla skorzystania ze zwolnienia od podatku wymienionego w (...)
1. Koszty zorganizowania sprzedaży premiowej
Spółka z o.o. podejmuje różnorodne działania marketingowe, które zmierzają do pozyskania nowych oraz utrzymania dotychczasowych klientów. Jednym z takich działań jest sprzedaż premiowa, w ramach której klient otrzymuje nagrody, np. telewizor, możliwość wzięcia (...)
2. Nagrody dla osób prowadzących działalność gospodarczą
Spółka z o.o. zajmująca się sprzedażą instalacji c.o. zorganizowała sprzedaż premiową. Kontrahenci (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą), którzy zrealizowali wyznaczoną w regulaminie promocji określoną wielkość obrotów, otrzymują nagrodę w postaci bezpłatnego (...)
3. Przekazanie nagród osobom fizycznym niebędącym przedsiębiorcami
Spółka z o.o. dla klientów zamierza zorganizować sprzedaż premiową. Uczestnikami sprzedaży premiowej będą osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami. Jakie obowiązki związane z wydaniem nagród tym osobom ciążą na spółce?
(...)
4. Nagroda z tytułu sprzedaży premiowej przekazana pracownikowi
Przedsiębiorca otrzymał od swojego kontrahenta nagrodę z tytułu sprzedaży premiowej, którą następnie przekazał swojemu pracownikowi nieodpłatnie. Czy w takim przypadku przychód powstaje zarówno u podmiotu gospodarczego (z działalności gospodarczej) jak i u pracownika (ze stosunku pracy)? (...)
1. Koszty pobytu przedsiębiorcy za granicą
Podatnik PIT prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą. W celu zwiększenia sprzedaży produktów za granicą wziął udział w targach branżowych. Po zakończeniu imprezy targowej przedłużył pobyt za granicą. W tym czasie promował swoje produkty bezpośrednio wśród (...)
2. Moment ujęcia w kosztach wydatków poniesionych na udział w targach
Spółka z o.o. kupiła w październiku 2017 r. bilety wstępu na targi branżowe, które odbędą się w grudniu 2017 r. Kiedy spółka powinna zaliczyć ten wydatek do kosztów uzyskania przychodów, w miesiącu zakupu biletów, czy w miesiącu, (...)
3. Zakup odzieży oraz usług fryzjerskich dla pracowników reprezentujących firmę na targach
Spółka akcyjna bierze udział w prestiżowych międzynarodowych imprezach targowych, gdzie promuje swoje produkty i nawiązuje kontakty handlowe. Organizatorzy takich imprez wymagają od podmiotów biorących w nich udział pewnego standardu w wyglądzie osób reprezentujących (...)
4. Płatność za bilety wstępu dokonana na rzecz zagranicznego podmiotu a podatek u źródła
Spółka z o.o. zakupiła przez internet bilety wstępu na targi. Organizatorem targów jest firma (osoba prawna) z Niemiec i od niej zakupiono te bilety. Czy zapłata za bilety wstępu na targi dokonana na rzecz zagranicznego podmiotu, (...)
1. Koszty wytworzenia towarów wydawanych jako próbki
Podatnik zajmuje się handlem artykułami spożywczymi. W ramach akcji promocyjno-reklamowych przekazuje nieodpłatnie kontrahentom próbki towarów z logo swojej firmy, w celu zapoznania konsumentów z oferowanymi produktami. Czy wydatki na wytworzenie tych próbek są kosztami (...)
2. Materiały zużyte do produkcji próbek
Prowadzę działalność produkcyjno-handlową, którą rozliczam w oparciu o podatkową księgę przychodów i rozchodów. Poza główną produkcją wytwarzam również próbki moich wyrobów, które przeznaczam na cele reklamy. Czy koszt materiałów zużytych do produkcji próbek (...)
3. Przekazanie klientom nieodpłatnie otrzymanych próbek towarów
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży kosmetyków. Często otrzymuję nieodpłatnie próbki np. kremów, które nieodpłatnie przekazuję klientom. Czy wartość otrzymanych próbek stanowi przychód z prowadzonej działalności gospodarczej?
(...)
1. Ujęcie wydatków w kosztach uzyskania przychodów
Spółka z o.o. sponsoruje drużynę piłki nożnej. Zapewnia sportowcom odzież sportową oraz pokrywa opłaty wpisowe uprawniające drużynę do uczestnictwa w rozgrywkach sportowych. Czy wydatki na sponsorowanie drużyny piłki nożnej można uznać za koszty (...)
2. Rozliczenie w kosztach umowy sponsoringu obejmującej dwa lata podatkowe
Spółka z o.o. zawarła umowę sponsoringu. Przekazała placówce medycznej pieniądze na zakup mebli. W zamian placówka świadczy usługi reklamowe spółce przez okres 1 roku, tj. od 1 listopada 2017 r. do 31 października 2018 r. Świadczenia (...)
3. Skutki otrzymania wsparcia u osoby sponsorowanej
Spółka z o.o. zawarła umowę sponsoringu z osobą uprawiającą zawodowo bieganie, ale nieprowadzącą w tym zakresie działalności gospodarczej. Na podstawie tej umowy sponsorowany będzie reklamował logo spółki na swoim stroju sportowym, w zamian za co spółka (...)
1. Upominki dla kontrahentów
"(...) w ramach wykonywanej działalności Wnioskodawca zamierza przekazywać swoim kontrahentom drobne upominki w postaci papierowych voucherów lub zaproszeń do restauracji. Vouchery i zaproszenia będą mieć niewielką wartość, ok. 100 - 500 zł. (...)
2. Organizacja eventów dla klientów
"Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu materiałami budowlanymi, chemią gospodarczą, oświetleniem, armaturą sanitarną, art. ogrodniczymi, itp. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca organizuje różnego rodzaju eventy dla klientów, tj. grill (...)
3. Nocleg dla kontrahentów biorących udział w konferencji mającej na celu prezentację nowych produktów
"(...) Spółka obchodzi 25-lecie działalności na terenie Polski. Z tego powodu Spółka organizuje w poszczególnych »regionach« swojej działalności konferencje jubileuszowe. Na konferencjach obecni są pracownicy Spółki oraz Partnerzy.
(...)
4. Przekazywanie próbek wyprodukowanych wyrobów
(...) Reklama firmy bądź oferowanych przez nią usług może być prowadzona również poprzez określone prezentowanie logo danego przedsiębiorcy. Za logo uznać należy znak handlowy o charakterze graficznym, używany przez (...)
5. Nagroda rzeczowa i pieniężna przyznana w ramach sprzedaży premiowej a pobór podatku
"(...) za zakup produktów objętych Programem i przesyłanie wyciętych kodów kreskowych na adres Spółki, naliczy ona Uczestnikowi programu określoną liczbę punktów. Przewiduje się również wprowadzenie okresów promocyjnych, podczas których (...)
6. Wydatki związane z zawartą umową sponsoringu w kosztach uzyskania przychodu sponsora
"W przepisach prawa podatkowego nie zawarto definicji umowy sponsoringu. Umowa sponsoringu zaliczana jest do kategorii umów nienazwanych. Możliwość jej zawarcia wynika z reguły ogólnej określonej w art. 3531 ustawy z dnia 23 (...)
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PodatekDochodowy.pl » |
Więcej w zasobach płatnych
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
Zakup marża data ujęcia w rejestrze
Klient zakupił towar handlowy samochód na umowę kupna -sprzedaży 12.05.2025 r. Sprzedaż tego samochodu miała miejsce dnia 15.06.2025 r. Rozumiem, że umowę zakupu samochodu do rejestru zakupu marża (...)
Sprzedaż kawy w sklepie PKD opodatkowanie
Dzień dobry. Proszę o pomoc i informację czy dobrze myślę :-) Klient wstawił expres do kawy w sklepie. Kawa na sprzedaż. Opodatkowanie ryczałt 3%. Sprzedaż kawy=usługi gastronomiczne ryczałt8,5%? Dodatkowo do (...)
Przydatne linki
|