Likwidacja działalności gospodarczej - Dodatek do Gazety Podatkowej nr 100 (1350) z dnia 15.12.2016
Likwidacja działalności gospodarczej
Szczegółowy spis treści
1. Likwidacja firmy a rozwiązanie zawartych umów
Zanim przedsiębiorca podejmie decyzję o zakończeniu prowadzenia działalności swojej firmy zobowiązany jest zwrócić uwagę na umowy podpisane, np. z kontrahentami. Z reguły umowy z kontrahentami zawierają odpowiednie regulacje dotyczące okresu ich wypowiedzenia. Nawet (...)
2. Zgłoszenia wykreślenia działalności gospodarczej dokonuje się na wniosku CEIDG-1
Zamierzam z dniem 20 grudnia br. zlikwidować prowadzoną działalność gospodarczą. Kiedy powinienem zgłosić to w CEIDG?
Informację o zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej wpisanej do CEIDG Czytelnik musi zgłosić do (...)
3. Dokumentacja przedsiębiorcy
Firma została postawiona w stan likwidacji. Co powinniśmy zrobić z dokumentacją pracowniczą? Czy możemy przekazać ją firmie profesjonalnie zajmującej się przechowywaniem dokumentów?
W myśl obowiązujących regulacji pracodawca zobowiązany jest m.in.: (...)
4. Abonament RTV przy wyrejestrowaniu firmy
Dwa lata temu wyrejestrowałem w CEIDG firmę. Obecnie otrzymałem wezwanie do zapłaty zaległego abonamentu za odbiorniki radiowe i telewizyjne, które w tamtej firmie były wykorzystywane. Czy powinienem wnieść zaległe opłaty, skoro (...)
5.1. Przekazanie ZUS informacji o likwidacji działalności gospodarczej
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą informację o likwidacji prowadzonej firmy powinna przede wszystkim przekazać do CEIDG. Na tym zgłoszeniu się jednak nie kończy. Przedsiębiorca likwidujący działalność gospodarczą zobowiązany jest (...)
5.2. Dodatkowe wyrejestrowania z ZUS przy likwidacji firmy
Jeżeli przedsiębiorca zgłosił do ubezpieczenia zdrowotnego członków swojej rodziny, to w razie likwidacji firmy powinien przekazać do ZUS wyrejestrowanie tych osób z tego ubezpieczenia, tj. druk ZUS ZCNA. Składa się go (...)
5.3. Sporządzenie ostatnich rozliczeń do ZUS
Za ostatni miesiąc podlegania ubezpieczeniom z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej przedsiębiorca powinien sporządzić do ZUS dokumenty rozliczeniowe. W przypadku gdy likwidacja działalności gospodarczej nastąpiła w trakcie miesiąca, przedsiębiorca ma obowiązek przekazać (...)
5.4. Informacja do ZUS o likwidacji zawieszonej działalności
W jaki sposób mam dokonać ostatecznej likwidacji firmy w ZUS (jakie formularze w tym celu powinienem złożyć) w sytuacji, gdy od dnia 30 września 2016 r. nie prowadzę tej działalności z powodu jej zawieszenia? (...)
5.5. Likwidacja firmy a składki z innych tytułów
Likwidując działalność gospodarczą przedsiębiorca przestaje podlegać ubezpieczeniom społecznym i ubezpieczeniu zdrowotnemu w ZUS. Jeśli jednocześnie wykonuje np. umowę zlecenia (niezwiązaną z prowadzoną działalnością), wtedy wykonywane zlecenie staje się dla niego jedynym tytułem (...)
6.1. Kasacja środka trwałego po likwidacji działalności
Z końcem 2014 r. zlikwidowałam działalność gospodarczą, w której wykorzystywałem samochód osobowy stanowiący w firmie środek trwały. Zdaję sobie sprawę z tego, że sprzedając to auto w ciągu 6 lat powstanie po mojej stronie (...)
6.2. Przejęcie składnika majątku przez drugiego z małżonków
W związku z zakończeniem prowadzenia działalności gospodarczej mąż ze swojej firmy przekaże żonie samochód osobowy będący środkiem trwałym. Z dniem zakończenia działalności przez męża żona taką działalność rozpocznie. Małżonkowie są objęci (...)
6.3. Częściowa zmiana zakresu działalności a spis z natury
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie handlu i usług transportowych (skala podatkowa, księga podatkowa). Chciałabym jednak w styczniu 2017 r. zlikwidować działalność handlową. W czerwcu 2016 r. ukończyłam studia podyplomowe z zakresu coachingu, dlatego od lutego (...)
6.4. Likwidacja działalności w czasie jej zawieszenia
W listopadzie 2015 r. na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej zawiesiłem prowadzenie działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach ogólnych według skali podatkowej (podatkowa księga przychodów i rozchodów). W listopadzie 2016 r. zostałem zatrudniony na (...)
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PrzewodnikKsiegowego.pl » |
Więcej w zasobach płatnych
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
Zakup marża data ujęcia w rejestrze
Klient zakupił towar handlowy samochód na umowę kupna -sprzedaży 12.05.2025 r. Sprzedaż tego samochodu miała miejsce dnia 15.06.2025 r. Rozumiem, że umowę zakupu samochodu do rejestru zakupu marża (...)
Sprzedaż kawy w sklepie PKD opodatkowanie
Dzień dobry. Proszę o pomoc i informację czy dobrze myślę :-) Klient wstawił expres do kawy w sklepie. Kawa na sprzedaż. Opodatkowanie ryczałt 3%. Sprzedaż kawy=usługi gastronomiczne ryczałt8,5%? Dodatkowo do (...)
Przydatne linki
|