Likwidacja działalności gospodarczej - Dodatek do Gazety Podatkowej nr 100 (1350) z dnia 15.12.2016
5. Obowiązki względem ZUS przy likwidacji działalności
5.1. Przekazanie ZUS informacji o likwidacji działalności gospodarczej
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą informację o likwidacji prowadzonej firmy powinna przede wszystkim przekazać do CEIDG. Na tym zgłoszeniu się jednak nie kończy. Przedsiębiorca likwidujący działalność gospodarczą zobowiązany jest (...)
5.2. Dodatkowe wyrejestrowania z ZUS przy likwidacji firmy
Jeżeli przedsiębiorca zgłosił do ubezpieczenia zdrowotnego członków swojej rodziny, to w razie likwidacji firmy powinien przekazać do ZUS wyrejestrowanie tych osób z tego ubezpieczenia, tj. druk ZUS ZCNA. Składa się go (...)
5.3. Sporządzenie ostatnich rozliczeń do ZUS
Za ostatni miesiąc podlegania ubezpieczeniom z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej przedsiębiorca powinien sporządzić do ZUS dokumenty rozliczeniowe. W przypadku gdy likwidacja działalności gospodarczej nastąpiła w trakcie miesiąca, przedsiębiorca ma obowiązek przekazać (...)
5.4. Informacja do ZUS o likwidacji zawieszonej działalności
W jaki sposób mam dokonać ostatecznej likwidacji firmy w ZUS (jakie formularze w tym celu powinienem złożyć) w sytuacji, gdy od dnia 30 września 2016 r. nie prowadzę tej działalności z powodu jej zawieszenia? (...)
5.5. Likwidacja firmy a składki z innych tytułów
Likwidując działalność gospodarczą przedsiębiorca przestaje podlegać ubezpieczeniom społecznym i ubezpieczeniu zdrowotnemu w ZUS. Jeśli jednocześnie wykonuje np. umowę zlecenia (niezwiązaną z prowadzoną działalnością), wtedy wykonywane zlecenie staje się dla niego jedynym tytułem (...)
| Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
| www.PrzewodnikKsiegowego.pl » |
Więcej w zasobach płatnych
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
Duplikat - kiedy dać do vat naliczony
Dnie było oryginału faktury - dostałam w 10/2025 duplikat faktury za usługi - kiedy moge dać do vat naliczony ?
w miesiacu zapłaty plus 3 mce ?
(...)
Najem prywatny, jak skorzystać z limitu 200 tys zł
Wynajmuję 2 lokale mieszkalne, opodatkowuję najmem prywatnym - ryczałt 8,5% i 12% od nadwyżki ponad 100 tys zł. Dziś dowiedziałem się że jesli zgłoszę do US że ten wynajem (...)
Przydatne linki
|
||||||||||||






