
Odszkodowanie za nieterminowe wydanie świadectwa pracy
Byłemu pracownikowi wypłaciłem odszkodowanie za nieterminowe wydanie świadectwa pracy. Czy odszkodowanie to stanowi koszt uzyskania przychodu w prowadzonej przeze mnie działalności gospodarczej?
Odszkodowanie za nieterminowe wydanie świadectwa pracy nie jest kosztem uzyskania przychodów.
Pracownikowi przysługuje roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej przez pracodawcę wskutek niewydania w terminie lub wydania niewłaściwego świadectwa pracy. Odszkodowanie z tego tytułu przysługuje w wysokości wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy z tego powodu, nie dłuższy jednak niż 6 tygodni (art. 99 § 1 i 2 K.p.).
Wypłaconej kwoty odszkodowania za nieterminowe wydanie świadectwa pracy podatnik nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 updof lub art. 15 ust. 1 updop. Wprawdzie odszkodowanie to ma źródło w łączącym strony stosunku pracy, jednak należność z tego tytułu ma charakter sankcji za niezgodne z prawem działanie pracodawcy. Wyklucza to możliwość uznania, że wydatek ten poniesiono w celu uzyskania przychodu, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PodatekDochodowy.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|