
Likwidacja działalności gospodarczej - Dodatek do Gazety Podatkowej nr 103 (1457) z dnia 28.12.2017
Trzeba zamknąć firmowe konta
Przedsiębiorca likwidując prowadzoną działalność, musi pamiętać o zamknięciu firmowych rachunków bankowych. Szczegółowo kwestie likwidacji konta firmowego określają regulaminy poszczególnych banków. Najczęściej przy prowadzeniu jednoosobowej działalności gospodarczej do zamknięcia rachunku firmowego zwykle wystarczy dowód osobisty właściciela rachunku. W przypadku spółek wymagana jest zgoda wszystkich współwłaścicieli. Zdarza się też, że banki wymagają wypełnienia wniosku o zamknięcie rachunku firmowego lub też napisania pisma z prośbą o zamknięcie. Dyspozycję likwidacji rachunku można czasem złożyć również poprzez internet lub drogą telefoniczną.
Rozwiązanie umowy rachunku bankowego zawartej na czas nieoznaczony może nastąpić w każdym czasie wskutek wypowiedzenia przez którąkolwiek ze stron (art. 730 K.c.). Często zamknięcie rachunku firmowego może wymagać okresu wypowiedzenia. Rachunek firmowy warto pozostawić do czasu dokonania rozliczeń z organami skarbowymi po zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej (np. nadpłata VAT zwracana jest na rachunek bankowy/rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej osoby fizycznej, która zaprzestała wykonywania działalności).
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|