Odwołanie od awizowanej decyzji
Urząd skarbowy wysłał do mnie decyzję określającą wysokość podatku dochodowego od osób fizycznych za 2014 r. Z powodu wyjazdu nie mogłem podjąć jej w terminie wskazanym na awizach zostawionych przez listonosza w skrzynce na listy. Decyzję odebrałem kilka dni później, osobiście, w urzędzie skarbowym. Od kiedy należy liczyć termin do wniesienia odwołania?
Dzień doręczenia pisma organu podatkowego nie zawsze jest tożsamy z datą otrzymania go przez adresata. Stanowi o tym art. 150 Ordynacji podatkowej.
Pismo dla osoby fizycznej, którego listonoszowi nie uda się doręczyć w sposób właściwy (art. 148 § 1 Ordynacji podatkowej) lub zastępczy (art. 149 Ordynacji podatkowej), trafia na 14 dni do placówki pocztowej. Adresat jest dwukrotnie zawiadamiany o możliwości odebrania tam pisma. Pierwsze zawiadomienie następuje w dniu pierwszej próby doręczenia pisma. Powtórne awizo otrzymuje się w razie niepodjęcia przesyłki w terminie 7 dni od pozostawienia pierwszego zawiadomienia. Awiza umieszcza się w oddawczej skrzynce pocztowej, a gdy nie jest to możliwe - na drzwiach mieszkania adresata lub miejsca wskazanego jako adres do doręczeń w kraju, na drzwiach biura lub innego pomieszczenia, w którym adresat wykonuje swoje czynności zawodowe bądź w widocznym miejscu przy wejściu na jego posesję.
Pismo przechowywane w placówce pocztowej, które nie zostanie podjęte w ciągu 14 dni od dnia zostawienia adresatowi pierwszego zawiadomienia, uznaje się za doręczone z upływem ostatniego dnia tego okresu. Termin doręczenia nie zmienia się - nie przesuwa się - w przypadku faktycznego odebrania przesyłki w późniejszym czasie, np. w siedzibie urzędu skarbowego. Odwołanie od doręczonej w ten sposób decyzji należy więc złożyć w ciągu 14 dni, licząc od dnia następnego po dniu, w którym skończył się okres przechowywania pisma na poczcie.
|
Przykład Urząd skarbowy wysłał na adres podatnika decyzję określającą wysokość podatku dochodowego od osób fizycznych. Przesyłka zawierająca to rozstrzygnięcie nie została doręczona bezpośrednio do rąk podatnika. Listonosz zostawił ją w placówce pocztowej. Adresat był dwukrotnie informowany o możliwości odebrania przesyłki. Awiza pozostawiono mu w dniach: 20 i 28 lipca 2017 r. Termin podjęcia przesyłki minął 3 sierpnia 2017 r. Termin do wniesienia odwołania od decyzji upłynie 17 sierpnia 2017 r. |
| Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
| www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|
||||||||||||






