
Zwolnienie z podatku a przedstawienie w gminie listy płac
Rada miasta wprowadziła zwolnienie w zakresie podatku od nieruchomości z tytułu tworzenia nowych inwestycji i miejsc pracy. Jednym z warunków skorzystania z tego zwolnienia jest przedstawienie druku DRA lub sprawozdania o pracujących, wynagrodzeniach i czasie pracy Z-06, a w razie braku tych dokumentów - listy płac. Czy tego rodzaju wymóg jest zgodny z przepisami?
NIE. Ustawodawca w art. 7 ust. 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych upoważnił radę gminy do wprowadzenia w drodze uchwały, innych zwolnień niż te wskazane w ustawie. Zwolnienia te mogą mieć charakter tylko przedmiotowy.
Kwestia, o którą pyta Czytelnik, rozstrzygnięta została m.in. przez Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie. Z uchwały podjętej w dniu 1 czerwca 2016 r., nr 122/2016, wynika, że rada gminy nie ma upoważnienia do określania nowych obowiązków informacyjnych dla podatników.
Oznacza to, że brak jest podstaw, aby rada żądała od podatnika składania dodatkowych dokumentów, takich jak druki DRA czy sprawozdania Z-06.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|