
Nowe uregulowanie umowy na zastępstwo
Na mocy ustawy z dnia 25 czerwca 2015 r. usunięto z katalogu umów o pracę wymienianych w art. 25 K.p. umowę o pracę na czas zastępstwa. Pracodawcy nadal jednak będą mogli korzystać z umowy o pracę, której celem będzie zastępstwo innego pracownika w okresie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Taka możliwość wynika z regulacji, która określa przesłanki uchylające limity "33 i 3". Wspomniane limity nie będą bowiem stosowane m.in. do umów o pracę zawartych na czas określony w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy.
Ustawa z dnia 25 czerwca 2015 r. nakłada nawet na pracodawcę, który zawrze (lub zawarł) umowę na czas określony z uwagi na tę przesłankę (lub inne uchylające limit) obowiązek zawarcia w treści umowy informacji o jej zastosowaniu lub uzupełnienia umowy o taką informację. Wskazuje to, że zawarcie umowy na czas określony będzie mogło nastąpić na czas nieobecności innej osoby, w celu jej zastępstwa. Trzeba przy tym zasygnalizować, że likwidacji ulegnie przepis przewidujący trzydniowy okres wypowiedzenia takiej umowy. Od 22 lutego 2016 r. umowa na czas określony zawarta w celu zastępstwa będzie wypowiadana tak jak umowa na czas nieokreślony (z uwzględnieniem przepisów przejściowych).
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|