Zasady sprzedaży tradycyjnej i internetowej - Dodatek do Gazety Podatkowej nr 96 (1658) z dnia 2.12.2019
Zasady sprzedaży tradycyjnej i internetowej
Szczegółowy spis treści
1. Obowiązki informacyjne sprzedawcy tradycyjnego
Obowiązki przedsiębiorców, zarówno tradycyjnych, jak i działających w sieci, zawierających umowy z konsumentami reguluje ustawa o prawach konsumenta. Określa ona ogólne obowiązki przedsiębiorców, zasady i tryb:
zawierania z konsumentem umowy na (...)
2. O czym musi wiedzieć klient przed zawarciem umowy przez internet i poza lokalem firmy?
W przypadku przedsiębiorców, którzy zawierają tzw. umowy na odległość np. za pośrednictwem internetu albo poza lokalem przedsiębiorstwa, obowiązki informacyjne, jakie muszą przekazać, dzielą się na obowiązki przedkontraktowe i na obowiązki związane z potwierdzeniem (...)
3. Prawo konsumenta do zwrotu towaru zakupionego przez internet
Podstawowym uprawnieniem konsumentów dokonujących zakupów za pośrednictwem internetu jest możliwość zwrotu zamówionego towaru (oprócz umów określonych w (...)
4. Potwierdzenie zawarcia umowy
W sklepie internetowym
Jeżeli strony zawarły umowę na odległość, przedsiębiorca ma obowiązek przekazać konsumentowi potwierdzenie zawarcia tej umowy ( (...)
5. Odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy
Czym jest rękojmia i wada fizyczna rzeczy?
Rękojmia i gwarancja są to niezależnie od siebie funkcjonujące tryby reklamacyjne. To, jaki rodzaj postępowania reklamacyjnego (gwarancja czy też rękojmia) wybiera konsument, zależy (...)
6. Umowa o naprawę poza lokalem przedsiębiorstwa
Przeprowadzam drobne remonty i naprawy u klientów w domach. Czy, jeżeli koszt naprawy nie przekracza 600 zł, to przed zawarciem umowy poza lokalem swojej firmy nie muszę przekazywać klientowi na piśmie wszystkich (...)
7. Klauzula informacyjna RODO w sklepie internetowym
Prowadzę sklep internetowy, w którym zatrudniam 5 pracowników. Dla klientów będących konsumentami chcę przygotować klauzulę informacyjną zgodną z RODO. Czy wystarczające będzie zamieszczenie takiej klauzuli na stronie internetowej sklepu?
(...)
8. Sprzedawca internetowy musi informować konsumenta o prawie do zwrotu towaru
Dotychczas dokonywałam sporadycznej sprzedaży rzeczy za pośrednictwem aukcji internetowych. Obecnie planuję zarejestrować działalność i rozpocząć profesjonalną sprzedaż w internecie. Czy muszę informować moich klientów o prawie do zwrotu towaru w ciągu 14 (...)
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Więcej w zasobach płatnych
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
Zakup marża data ujęcia w rejestrze
Klient zakupił towar handlowy samochód na umowę kupna -sprzedaży 12.05.2025 r. Sprzedaż tego samochodu miała miejsce dnia 15.06.2025 r. Rozumiem, że umowę zakupu samochodu do rejestru zakupu marża (...)
Sprzedaż kawy w sklepie PKD opodatkowanie
Dzień dobry. Proszę o pomoc i informację czy dobrze myślę :-) Klient wstawił expres do kawy w sklepie. Kawa na sprzedaż. Opodatkowanie ryczałt 3%. Sprzedaż kawy=usługi gastronomiczne ryczałt8,5%? Dodatkowo do (...)
Przydatne linki
|