podatek VAT, podatek dochodowy, ulgi, odliczenia, zwolnienia podatkowe
lupa
A A A

Rejestracja firmy w CEIDG - Dodatek do Gazety Podatkowej nr 56 (1513) z dnia 12.07.2018

VAT-R można dołączyć do składanego wniosku CEIDG-1

Od dnia 9 czerwca 2018 r. obowiązują przepisy rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz. U. z 2018 r. poz. 1106).

Rozporządzenie to zawiera regulacje pozwalające podatnikom na dołączenie zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie VAT (VAT-R) oraz jego aktualizacji za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Zgłoszenie rejestracyjne oraz aktualizacja zgłoszenia w zakresie podatku VAT - jako część wniosku o wpis do CEIDG - może być dokonane za pośrednictwem profilu zaufanego ePUAP.

Rozwiązanie zaproponowane przez Ministerstwo Finansów jest korzystne dla podatników, ze względu na fakt, iż wcześniej dokonanie takiego zgłoszenia czy aktualizacji w formie elektronicznej możliwe było tylko w sytuacji, gdy podatnik posiadał podpis kwalifikowany. W przeciwnym wypadku podatnicy musieli złożyć zgłoszenie w formie papierowej.

Omawiana zmiana jest konsekwencją regulacji wynikającej z art. 6 ust. 4 pkt 2 ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy. Przepis ten wskazuje, że do wniosku CEIDG-1 przedsiębiorca może dołączyć zgłoszenie rejestracyjne lub aktualizacyjne, o których mowa w przepisach o podatku od towarów i usług.

Rozporządzenie weszło w życie z dniem następnym po dniu ogłoszenia. Jak wyjaśniło Ministerstwo Finansów wejście w życie rozporządzenia z dniem następującym po dniu ogłoszenia było uzasadnione potrzebą jak najszybszego zapewnienia przedsiębiorcom możliwości skorzystania z przysługującego im prawa dołączenia zgłoszenia VAT-R do wniosku o wpis do CEIDG.

Przypominamy, że obecnie profil zaufany można założyć i potwierdzić on-line za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Można tego też dokonać przez internet - rejestrując się na stronie: www.pz.gov.pl i potwierdzić go w Punkcie Potwierdzającym. Informacje o Punktach Potwierdzających dostępne są na stronie internetowej: https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList. Dostępna jest tutaj wyszukiwarka, która wskazuje punkty ze względu na wpisaną lokalizację.

Zakładanie profilu zaufanego za pośrednictwem bankowości elektronicznej

KROK 1: wypełnienie formularza o założenie profilu zaufanego
KROK 2: operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym; na adres e-mailowy przesłane zostaje potwierdzenie założenia konta
 Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz,
wejdź do serwisu
www.PoradyPodatkowe.pl » 
Więcej w zasobach płatnych

Serwis Głównego Księgowego

Gazeta Podatkowa

Terminarz

wrzesień 2025
PN WT ŚR CZ PT SO ND
2
3
4
6
7
9
11
12
13
14
16
17
18
19
20
21
23
24
26
27
28
29
sklep.gofin.pl - RABATY, NAGRODY, PROMOCJE
NEWSLETTERY
Fachowe czasopisma - PoznajProdukty.gofin.pl
PODATEK VAT - zasady rozliczania i weryfikacji
PODATEK DOCHODOWY - przychody, koszty, środki trwałe, amortyzacja, leasing
Ordynacja podatkowa czyli o: kontroli, zobowiązaniach oraz interpretacji podatkowej
Przydatne linki
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60